CEL ZACHOWANIA

Takie zachowanie się ma­łych dzieci, wywołujące zniecierpliwienie, a nawet gniew domowników, jest przejawem naturalnej potrzeby poznania otaczającego świata, zgłę­bienia jego własności i tajemnic, i ma ogromne znaczenie dla rozwoju psychicznego. W trakcie czynności manipulacyjnych zmierzających do eksploracji świata rzeczy dziecko poznaje ogólne i specyficzne cechy przedmiotów oraz niektóre zależności między zjawiskami i sytuacjami. Doświadczenia, ukształtowane w kontakcie z konkretnym przedmiotem, przenosi na inne, podobne obiekty. Uczy się też określonych form i spo­sobów zachowania w stosunku do przedmiotów; wie już, że kruchą szklankę lub naczynie napełnione płynem trzeba nieść ostrożnie i z uwa­gą, że od gorącego pieca lub kaloryferów trzeba trzymać się z daleka, a nożyczkami lub ostrym nożem można się skaleczyć.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej, jestem Izabela a Ty trafiłeś na mój blog! Tematy, które tu znajdziesz są poświęcone technice. Jest to moje hobby od wielu lat, staram się codziennie uczyć czegoś nowego, a moją wiedzą będę dzielić się z Tobą!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)