DO POZNAWANIA OTOCZENIA

Dziecko, fiksując wzrok na przedmiocie, aktywizuje jednocześnie swe doświadczenie ruchowe i na jego podstawie określa odległość.Wykorzystując do poznawania otoczenia poszczególne zmysły, dzieci zdobywają wielostronne informacje o cechach swego środowiska. Za­równo w okresie niemowlęcym, jak i później — w drugim i trzecim roku życia, a więc w okresie poniemowlęcym — dzieci przejawiają nie­zwykłą ciekawość i wykonują szereg czynności eksploracyjnych, ba­dawczych. Biorą wszystkie dostępne przedmioty do rąk, postukują nimi i wymachują, prowadzą je do ust, oglądają, upuszczają na podłogę na­słuchując odgłosu spadania.Wiemy, jak wiele kłopotów sprawia matce dziecko, gdy już samo­dzielnie chodzi i biega. Wymaga nieustannej opieki: to ściągnie ze stołu serwetę, to wysypie zawartość szufladki, grzebiąc z upodobaniem w jej „skarbach”, to znów wydaje głośne okrzyki radości, bo wysmarowało rączki i buzię popiołem lub pastą do zębów.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej, jestem Izabela a Ty trafiłeś na mój blog! Tematy, które tu znajdziesz są poświęcone technice. Jest to moje hobby od wielu lat, staram się codziennie uczyć czegoś nowego, a moją wiedzą będę dzielić się z Tobą!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)