DOJŚCIE DO CELU

Dowiaduje się zarazem, do czego te przedmioty służą, jak je wykorzystywać dla własnych potrzeb. Dostrzega w otoczeniu cele, których osiągnięcie wa­runkuje jego dobre samopoczucie. Cele te łączą się właśnie z wykony­waniem różnorodnych czynności na przedmiotach, a działania te pozwa­lają na poznawanie budowy i funkcji różnych rzeczy.Dojście do celu wymaga jednak pokonywania trudności. Piętrzą się one na każdym kroku i dziecko musi niejednokrotnie wykazać wiele pomysłowości i wysiłku, aby przezwyciężyć przeszkodę. Czyż nie jest dla niego problemem zwykłe otwarcie drzwi, skoro ledwie dosięga ręką klamki? A przekręcenie klucza, dopasowanie jego skomplikowanych wklęsłości do otworu zamka? Dołączmy do tego konieczność wyuczenia się prostych czynności związanych z „samoobsługą”, jak nakładanie i zdejmowanie czapki, koszulki, bucików, oraz trud przyswojenia sobie nawyków narzędziowych, tzw. praksji, do których należy choćby umie­jętność jedzenia łyżką i widelcem, czesania się grzebieniem, używania mydła i ręcznika itp.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej, jestem Izabela a Ty trafiłeś na mój blog! Tematy, które tu znajdziesz są poświęcone technice. Jest to moje hobby od wielu lat, staram się codziennie uczyć czegoś nowego, a moją wiedzą będę dzielić się z Tobą!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)