MOTYWY SPOŁECZNE

Dopiero pod koniec okresu przedszkol­nego w pewnych warunkach obserwujemy u dzieci próby celowego i zamierzonego zapamiętywania, i to nawet materiału słownego — np. jakiegoś wierszyka, „roli” w przedstawieniu, polecenia, jeśli motyw działania jest dostatecznie silny. Motywy społeczne, związane z działaniem w zespole, odgrywają już wyraźną rolę w regulacji zachowania dzieci w najstarszej grupie przed­szkolnej. Dzieci te coraz częściej kierują się motywami moral­nymi: jakąś ogólną zasadą postępowania, dobrem innych ludzi, przy­rzeczeniem. Oczywiście jest to nadal moralność heteronomiczna, tzn. normy moralne i wszystkie zasady postępowania nie stanowią wyniku świadomego rozeznania i wyboru dziecka, lecz zostają mu narzucone z zewnątrz. Dziecko kieruje się zasadą, którą można by streścić w sło­wach: „czynię dobrze, bo tak chcą inni”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej, jestem Izabela a Ty trafiłeś na mój blog! Tematy, które tu znajdziesz są poświęcone technice. Jest to moje hobby od wielu lat, staram się codziennie uczyć czegoś nowego, a moją wiedzą będę dzielić się z Tobą!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)