WIĘKSZOŚĆ DZIECI

Większość dzieci opanowuje te sprawności pod koniec trzeciego roku życia. Jest to zatem dla nabywania tych funkcji okres krytyczny, czyli wiek szczególnej wrażliwości i podatności na wyćwiczenie określonych zespołów ruchów i czynności. Jeśli matka hamuje samodzielność dziecka w pierwszych latach życia, trudno mu będzie nadrobić później braki w zakresie prostych umiejętności mani­pulacyjnych zdobywanych w toku zabawy. W tym znaczeniu przysło­wie „czego się Jaś nie nauczył, tego się Jan nie nauczy” zawiera wiele prawdy.Dziecko od pierwszych chwil swego życia przebywa w otoczeniu in­nych ludzi. Wszystkie jego potrzeby zaspokajają dorośli, zwłaszcza matka. Niemowlęta bardzo wcześnie zaczynają reagować dodatnio na widok matki lub innych osób zajmujących się ich karmieniem i pielęgna­cją. Już pod koniec trzeciego miesiąca życia pojawia się specyficzne zachowanie społeczne zwane „zespołem ożywienia”: na wi­dok osoby dorosłej niemowlę uśmiecha się, wydaje dźwięki, porusza kończynami i całym ciałem, jednym słowem odpowiada ogólnym oży­wieniem i objawami zadowolenia, gdy ktoś nachyla się nad nim i coś do niego przemawia.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej, jestem Izabela a Ty trafiłeś na mój blog! Tematy, które tu znajdziesz są poświęcone technice. Jest to moje hobby od wielu lat, staram się codziennie uczyć czegoś nowego, a moją wiedzą będę dzielić się z Tobą!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)